Motion / Løbeskoler / Holdbeskrivelser

Holdbeskrivelser

De forskellige hold:

  • Løbeskole for nybegyndere – 0 til 5 km. på 13 uger
  • Løbeskole for lettere øvede 3 til 8 eller 10 km. på 13 uger.
  • Træning frem mod Storebælt Naturmaraton for debutanter og øvede – indgå deltvist i vores almindelige træning.
Almindelig træning på følgende hold:
  • 5 km.
  • 7 km.
  • +9 km. i forskellige hastigheder
Husk det er et fleksibelt tilbud – det er muligt at deltage på de forskellige træningshold afhængig af dagsformen.
 

Holdbeskrivelser/forudsætninger til de enkelte hold:

Løbeskole for nybegyndere
Løbeskole for nybegyndere er, som der lægges op til et hold for de absolutte nybegyndere. Efter et par uger bliver træningen opdelt efter formen, således at alle burde få en løbeudfordring der passer til deres form. Der er indlagt delmål gennem perioden og målet er at kunne gennemføre 5 km. sidst i maj.
Holdet er en god mulighed for hele familien – her kan hele familien træne sammen (vi skal nok tage os godt af alle)

Løbeskole for lettere øvede
Her kræves det at man kan løbe 3 km. – ikke i et træk men med en eller 2 pauser undervejs.Træningen er tilrettelagt så alle får de rette løbeudfordringer undervejs.
Vi har også på dette hold indlagt delmål og forventer at holdet kan gennemføre 8 eller 10 km. sidst i maj

Træning frem mod Storebælt Naturmaraton
Her er tale om en træningsnyhed. Der er rigtig mange løbere fra lokalområdet, som vil løbe Storebælt Naturmaraton.
Korsør AM har gennem de sidste år haft fokus på træning med henblik på deltagelse i ½ og helmaraton, ligesom vores instruktører deltagere i kurser med fokus på træningsplanlægning, motivation, kost osv.
Som noget nyt tilbyder vi 3 hold som alle træner målrettet mod deltagelse i halvmaraton til sommer.
Holdene etableres således at træningen er tilrettelagt ud fra deltagernes forventning til sluttiden. Sluttiderne ligger fra 1 time og 45 min. til 2 timer og 30 min.
Forudsætningen er at man kan løbe 8 til 10km. Holdet vil henover de næste 3 måneder bygge træningen gradvist op således at det skulle være muligt at gennemfører Storebælt Naturmaraton svarende til den forventede sluttid.
Der er hold til såvel debutanter som øvede. Motionister som løber hurtigere er velkomne til at træne med vores ”supermotionister”.

Klubbens øvrige hold
Her er træningen tilrettelagt, således at der løbes forskellige distancer og med forskellige hastigheder.
Træningen er tilrettelagt således at den bliver afvekslende – nogle gange løbes der fartleg og intervaller og andre gange lange stræk uden pauser. Der er selvfølgelig en overordnet plan for holdenes træning, men selv om man løber i hold er afveksling godt for ens udvikling.
Der er altid muligt at skifte hold fra gang til gang – det kan være godt at prøve hold som løber lidt længere f.eks. 1 gang om ugen (for at snuse til distancen/hastigheden og dermed vænne kroppen til nye udfordringer)
Harboe
STS
Peer Bagge